Viimati muudetud:

Gamification

Online kasiinode seas toimub väga tihe konkurents. Lausa nii tihe, et enam ei piisa kasiinoboonustest selleks, et mängijaid enda juures hoida. Seetõttu ongi välja tuldud uue kontseptsiooniga nagu gamification ehk mängustamine.

Mis on gamification, mida see sulle annab ning miks sa üldse peaksid valima kasiino selle järgi, kus on kõige kõrgemal tasemel gamification, seda räägime alljärgnevas juhendis.

Loe rohkem
Gamification ehk mängustamine
Uus online kasiino kogemus

Mis on gamification ehk mängustamine?

Gamification on üpris keeruline fenomen, mida ei anna selgitada päris paari sõnaga. Sisuliselt tähendab see seda, et online kasiinod kasutavad mõningaid videomängulaadseid elemente selleks, et mängijaid tabada ja pakkuda kaasahaaravamat kogemust.

Näiteks on hakatud kasutama videomängule sarnanevat graafikat, nö ooteruumimehhaanikat, saavutustesüsteeme ja muud taolist. Missioonid, ülesanded, tasandid, peidetud elemendid, kalliskivid – kõik taolised asjad on muidu meile tuttavad videomängudest, kuid nüüd leiab selliseid elemente ka slotimängudest, live-kasiinost või niisama kasiinoportaalist.

Tänapäeval ei ole enam kasiinokogemus selline, et logid kasiinosse, mängid paar slotitiiru ja logid välja. Oh ei. Selle asemel pead täitma ülesandeid, avama uue tasandi või isegi võitlema kollidega, selleks, et uuele tasandile saada! Online kasiinod võtavad aina rohkem üle videomängude omadusi ja just sellist fenomeni kutsutaksegi mängustamiseks.

Miks gamification üldse nii populaarne on

Online kasiinod on eksisteerinud juba üsna pikka aega – ainuüksi Eestis on mitu kasiinot, mis on internetis hasartmänge korraldanud üle kümne aasta. Nii pika aja jooksul on aga selge, et mängijate enda juures hoidmine muutub keeruliseks, kuna inimesed lihtsalt tüdinevad. Ükski hulk uusi mänge või boonuseid ei suuda alati inimesi peibutada.

Kui online kasiinod tulid välja, oli juba online kasiino kontseptsioon iseenesest fenomenaalne: sajad slotikad ühes portaalis, keeruta nii palju kui tahad, ilma, et peaksid minema kodust välja. Inimesed polnud tol ajal veel niivõrd harjunud arvutimängude ja e-teenustega, seega ei pidanud ka kasiinod väga palju jõupingutusi tegema. Seda eriti Eestis, kus polnud esialgu üldse eriti palju veebikasiinosid.

Tehnoloogia arenemisel hakkasid arenema ka kasiinod ja pakutavad mängud. Aga mis veelgi olulisem: tekkis tohutult palju uusi kasiinosid. Vee peal püsimiseks hakati pakkuma boonuseid. Tänaseks on boonused niivõrd levinud, et mängijad ausalt öeldes isegi ei hakka vaatama kasiinot, kus pole boonuseid. Tasuta spinnid ja boonusraha pole enam mitte lisakingitused, vaid iseenesest mõistetavad osad, mida iga mängija juba eeldab kasiinost. Samal ajal hakkasid turule tulema aina paremad mängud aina paremate funktsioonide ja lisamängudega.

Aga ajad on veelgi muutunud. Nüüd, mil boonustest üksi ei piisa, ongi hakatud pakkuma erinevaid lisafunktsioone, mis pakuksid mängijatele oodatud mängulõbu. Mängustamine on nüüdseks iga kasiino trumpkaart, mis aitab pakkuda klientidele seda, mida oodatakse.

TOP 4 tehnikad

Kõige levinumad gamificationi tehnikad ja võimalikud boonused

Iga kasiino üritab hetkel lagedale tulla uute viisidega, kuidas mängijaid rabada. Mõned kasiinod on juba leiutanud omamoodi süsteeme – näiteks mõned pakuvad spetsiaalset lojaalsusprogrammi, mõned loovad auhinnaprogramme või lasevad mängijatel otsida kasiinoportaalist erinevaid sümboleid, mis avavad teatud auhindu.

Kuigi kasiinod üritavad leiutada aina uusi mängustamise viise, on teatud gamificationi elemendid rohkem levinud. Võiks isegi öelda, et tippkasiinodest võib selliseid mängustamisfunktsioone juba oodata. Paljud tipptasemel online kasiinod kasutavad vähemalt paari allmainitud mängustamisliiki.

1. Missioonid ja saavutused

Üks kõige levinumaid gamificationi liike praegustes online kasiinodes puudutab missioone. Kui oled kunagi mänginud videomänge, siis oled kindlasti missioone ja saavutusi kohanud. Õigemini, igal videomängul on teatud saavutused ja missioonisüsteem. Online kasiino missioonid võivad olla seotud mõne üksiku mängu mängimisega või vahel isegi terve suure rännaku või aardejahi täitmisega.

Missioonipõhine gamification on ülimalt mitmekülgne. Mõni kasiino võib luua terve missioonijada, mille ülesannete täitmisel saad avada erinevaid boonuseid või koguda punkte. Vahel pead lihtsalt mängima ühte slotikat ja selles aktiveerima boonusvooru või mõne muu mängu, et tabada auhinda.

2. Edetabelid

Edetabelid on Eesti online kasiinodes nii tavalised, et enamus inimesi ei pea neid mängustamise osaks. Tegelikult on aga edetabelid samamoodi gamificationist alguse saanud.

Kasiinod on kasutanud edetabeleid algusest peale, seda eelkõige kasiinoturniiride raames. See pole aga ainus, mida pakutakse. Edetabelite kontseptsioon ise on mängustatud. Näiteks võib kasiino korraldada võistluse, mille raames tuleb mängida teatud slotikaid selleks, et edetabelis ülespoole ronida. Sellistel kampaaniatel on tavaliselt loodud ka põnevad graafilised lahendused, vahel saad endale isegi valida omaenda animeeritud tegelase, kes hakkab „sinu eest“ virtuaalsel redelil ülespoole ronima vastavalt sinu mängusaavutustele.

3. VIP-programmid ja lojaalsuspunktid

Lojaalsusprogrammid pole online kasiinodes midagi uut. VIP-programmid, püsikliendiprogrammid ja lojaalsusklubid tähendavad kõik ühte ja sama asja: kasiinos mängides on võimalik teenida teatud kliendipunkte, mille eest saab hiljem lunastada erinevaid auhindu. Mõnes kasiinos on ka erinevad VIP-tasemed – mida rohkem mängida, seda kõrgemale tasemele tõused ning seda paremaid boonuseid saab kasutada.

Osad online kasiinod on viinud aga lojaalsusprogrammi põhimõtte kaugemale. Kingswinis on näiteks eriline „kuningriigi“ temaatika – mängijatel on võimalik saada sepatasemest kuningaks. Mõned teised kasiinod kasutavad ka lauamängulaadseid kaarte, kus saab edasi liikuda ja muudkui auhindu koguda.

Mistahes kujul gamification ka kasiinos poleks, lojaalsusprogrammid on väga levinud ja ühtlasi ka mängijate poolt palavalt armastatud.

3.3/5
PaySafeCard logo bitcoin logo Skrill logo +4
  • Võimalik teha makseid Bitcoinides
  • Eksklusiivne lojaalsusprogramm, millega võib võita Mercedese
  • Sajad slotikad, sh jackpotimängud
PaySafeCard logo bitcoin logo Skrill logo +4
100% kuni 100€ Boonus
Võta boonus Arvustus

4. Sotsiaalne mängimine

Nii pea kui sotsiaalmeedia tekkis, oli juba selge, et ka online kasiinod hakkavad seda kasutama. Ja nii ongi! Paljudes kasiinodes on sisse ehitatud teatud võimalused selleks, et jagada oma progressi mängus või anda teada oma võitudest.

Gamificationi võtmes rääkides viib sotsiaalse mängimise uuele tasandile näiteks Chanz kasiino, mis ongi end brändistanud kui Eesti esimene sotsiaalne kasiino. Portaalis on igal mängijal oma avatar, teiste mängijatega saab suhelda, esitada väljakutseid ja muud taolist. Chanzi näitel on näha, et sotsiaalne mängimine läheb mängijatele hästi peale. Online kasiinos läheb muidu mängimine üpris igavaks, aga sotsiaalmeedia toob kogu tegevusse natuke särtsu.

4.1/5
Trustly logo Skrill logo Bank-transfer logo +2
  • Sotsiaalne kasiino, kus saab sõpradega mängida
  • Eksklusiivsed suurboonused peaaegu iga kuu
  • Üks suurimaid tervitusboonuseid Eestis
Trustly logo Skrill logo Bank-transfer logo +2
Boonus
100€
Tasuta spinnid
300
Võta boonus Arvustus

Kas gamificationiga kasiinod on parim valik?

Gamification ehk mängustamine on küll üsna uus Eestis, kuid aina rohkem kasiinosid leiavad viise, kuidas muuta mängukogemus lõbusamaks. Internetikasiinod on pelgalt meelelahutuspaigad ning gamification on üks viise, kuidas luua rohkem meelelahutust. Ega online kasiinos ei käida lihtsalt lootuses raha võita. Kogu asja tuum on ikkagi tore meelelahutus ja oma mõtete eemaleviimine. Lauamängustiilis slotikad, turniirid, edetabelid ja lojaalsuspunktid on kõik toredad lisad, mis aitavad seda eesmärki täita.

Selge on see, et gamificationi funktsioone lisandub aina juurde. Kas see tähendab, et olekski mõistlik valida kasiino, kus on mängustamine täies hoos? Mitte ilmtingimata.

Gamification üksi ei muuda kasiinot veel heaks ja samuti ei pruugi olla mängustamisvõimalused iga maitse järgi. Kui sa oled mängija, kes naudib põnevust, väljakutseid ja tahaks „võidu joosta“ esikoha nimel, siis võib gamificationiga kasiino olla hea valik. Kui sa oled aga mängija, kes tahab pigem omaette olla, ei pruugi mängustamisvõimalused sulle oluliselt palju juurde anda.

Seega lõppude lõpuks sõltub kõik sellest, milline on sinu maitse. Kaalu kasiino valimisel kõiki faktoreid, nii gamificationit kui ka üldiseid tingimusi, mänguvalikut ja kõike muud. Pea meeles, et Playin.ee portaalist leiad alati parimad Eesti kasiinod ja muuhulgas toome välja ka selle, millistel kasiinodel on gamificationi funktsioone! Seega jälgi meie võrdluseid, et leida endale parimad mängukohad.

Kuidas me kasiinosid valime?
Kuidas me kasiinosid valime?
Kasutame oma lehel kuvatud kasiinode valimiseks üle 40 erineva filtri. Iga soovitatud kasiino on valitud välja ekspertide poolt, kellel on kogemus hasartmängutööstuses.
Kuidas me kasiinosid hindame?
Kuidas me kasiinosid hindame?
Online kasiinode hindamiseks kasutame kuute erinevat kriteeriumi, sh boonused, klienditeenindus, mänguvalik ja makseviisid. Me isegi ei kaalu ühtegi kahtlast või veidrat kasiinot.

Loe ka lisainfot